
Saunders Waterford® Watercolour Paper
Specyfikacja techniczna
Produkcja: | Tradycyjne prasy cylindryczne |
Skład: | 100% Bawełna |
Trwałość:
|
Odkwaszony utrwalony węglanem wapnia pH 7-9 |
Charakterystyka:
|
Powierzchnia powlekana naturalną żelatyną Uniwersalne formaty 4 strzępione brzegi (2 naturalne, 2 ręcznie strzępione) Naturalna faktura dzięki zastosowaniu wełnianego filcu |
Autentyczność:
|
Znak wodny w postaci nazwy Saunders Waterford Tłoczenie symbolu krzyża St Cuthberts |
Włokno: | Długie włókna |
Odcień (White):
|
76%* TAPPI Wartości bieli 89% TAPPI Wartości bieli Brak OBAs (Optical brightening agents – wybielacze optyczne) Wysoka światło trwałość (minimum 6+ w skali Blue Wool Scale) |
Klejenie:
|
Bloki klejone z 4 stron |
Zatwierdzone przez: | Royal Watercolour Society of Britain |
Odpowiedni do:
|
Akwareli Akryli Gwaszy Pasteli Tuszu Ołówków Węgli Grafiki, odbitek, druku |
Cechy i fakty
100% Bawełna
Najwyższej jakości surowiec do wytwarzania papieru, posiada doskonałe właściwości archiwalne
Wytwarzany na prasach cylindrycznych
Niespotykana stabilność struktury i faktur
Odkwaszony, do celów archiwalnych
Papier ten przetrwa setki lat (odpowiednio przechowywany) bez efektu przebarwienia oraz kruszenia.
Naturalne strzępione brzegi
Papier posiada naturalne 4 brzegi o strzępionej strukturze powstałe w procesie formowania i prasowania arkuszy. Nadają arkuszom piękny i szlachetny wygląd.
Powlekany żelatyną
Wzmacnia strukturę arkuszy, poprawia płynięcie farby oraz jej wymywanie. Powłoka jest odporna na ścieranie, działanie płynu maskującego oraz innych mediów
Piękna unikalna powierzchnia
Powierzchnia wzmacnia efekt ukończonego dzieła
Znak wodny i tłoczenie
Potwierdzają autentyczność
Uznanie Royal Watercolour Society
Polecany przez jakże prestiżową grupę najświetniejszych akwarelistów.
Bloki papieru akwarelowego
Nie ma potrzeby namaczania, naciągania i oklejania pojedynczych arkuszy. Doskonałe do malowania w każdej sytuacji.
Odpowiedni do wielu technik
Oprócz technik akwarelowych, papier ten jest doskonały do pasteli, gwaszy, akryli, tuszy, grafiki oraz rysunku ołówkiem i węglem.
Główne zalecenia i zasady
Przechowywanie
- Przechowuj papier w oryginalnym opakowaniu
- Papier powinien być przechowywany na płasko.
- Unikaj wysokich temperatur oraz wilgoci.
- Papier nie powinien być przechowywany w nasłonecznionym miejscu.
- Trzymaj arkusz za brzegi lub od spodu. Unikaj dotykania obszaru na którym będziesz malować. Tłuszcz znajdujący się na palcach może zaburzyć chłonność papieru. Unikaj dotykania obszaru który ma zostać zamalowany. Tłuszcz znajdujący się na dłoniach może zaburzyć chłonność papieru.
Malowanie
- Papiery o niższej gramaturze (300g/m² i cieńsze) mogą wymagać naciągnięcia i oklejenia aby uniknąć odkształcenia i marszczenia przy namaczaniu.
- Unikaj kontaktu papieru z detergentami, mogą one wpłynąć negatywnie na jego chłonność.
- Żelatyna na powierzchni papieru jest najdelikatniejsza gdy jest mokra. Zachowaj wtedy szczególną ostrożność.
- Płyn maskujący nie powinien być pozostawiany na papierze zbyt długo. Z czasem staję się coraz trudniejszy do usunięcia i grozi uszkodzeniem powierzchni papieru.
- Unikaj namaczania papierów tłoczonych na gorąco (HP), stają się one wówczas bardziej szorstkie.
Odporność na płowienie i oprawa
- Aby zachować archiwalną trwałość papierów bez kwasowych należy je oprawić w ramę ze szkłem.
- Tak jak w przypadku wszystkich oryginalnych prac i dzieł sztuki, obrazy powinny być oprawione za szkłem i wyeksponowane z dala od bezpośredniego działania światła słonecznego.